Altus AL 24 KH Plus Arıza Kodları ve Çözümleri

Altus AL 24 KH Plus Arıza Kodları ve Çözümleri

E1 Arıza Kodu – Ateşleme Sorunu

Çözüm; Evinize gaz geldiğinden emin olmalısınız. Cihazının LPG ile çalışıyorsa, LPG bitmiş olabilir. Eğer LPG var ve halen sorun devam ediyorsa, Kombiyi bir kaç defa resetleyin, buna rağmen bir düzelme olmuyorsa, arızanın kaynağı elektronik kart, gaz valfi ya da elektrotlardan kaynaklı olabilir. Doğru tehşis için Teknik Servis Ekipleri ile görüşmelisiniz.


E2 Arıza Kodu – Aşırı Sıcaklık Uyarısı

Çözüm; Genellikle tesisatın su basıncı düşük olduğu zaman bu uyarı ile karşılaşırız. Basıncı arttırmak için önce, kombiye bir miktar su basın ve daire içinde en az 3 yada 4 peteğin açık olduğundan emin olun. Buna rağmen aynı uyarı devam ederse kombiye reset atın, yine de kombi arıza kodu vermeye devam ediyorsa teknik servisten destek almanız gerekir.


E3 Arıza Kodu – Hava Basınç Anahtarı Sorunu

Çözüm; Hermetik cihazlarda karşılaşılan bir arızadır. Bu arıza kodu, kombide atık gaz sorunu olduğunu gösterir, fan, prosestat veya elektronik kart gibi parçalarda arıza olabilir. Uzman bir ekipten destek almanız gerekir.


E4 Arıza Kodu – Su Basıncı Düşük Durumda

Çözüm; Kombinizde su basıncının düşük olduğu durumlarda ortaya çıkan bir arızadır. Bunu düzeltmek için kombi su musluğunu açarak basıncı 1,5 bar civarına getirin. Ancak bu işlemi yaptıktan sonra su musluğunu mutlaka geri kapatın. Eğer bu işlemden sonra düzelme olmazsa yada aynı arıza defalarca olursa kombi servis ekipleri ile görüşmenizi tavsiye ediyoruz.


E5 Arıza Kodu – Gaz Valfi Sorunu

Çözüm; Gaz valfi kodu veren cihazlarda ilk yapmanız gereken kombiyi restelemektir. Ancak bu işlemden sonra aynı sorun devam ediyorsa gaz valfi yada elektronik kartta arıza var demektir. Çözüm için, Teknik servis ekipleri ile gürüşmeniz gerekir.


E6/E7 Arıza Kodu – Sıcak Su Sensör Arızası

Çözüm; Kombiye gelen suyun sensöründe, sensör bağlantılarında yada sensörün birleştiği borularda bir arıza olabilir. Bunun dışında anakart arızası da olabilir. Net tehşis ve onarım için teknik servis desteği gereklidir.


E8 Arıza Kodu – Cihaz Hararet Yapmış

Çözüm; Hararet yapan kombilerde çözüm olarak bir kaç resteleme yapabilirsiniz. Bu işlem sorunu ortadan kaldıracaktır.


E9 Arıza Kodu – Ana Kumanda Dahili Ayar Düğmesi Sorunu

Çözüm; Bu arıza kodu ile ilgili olarak kullanıcının yapacağı birşey yoktur. Servis ekipleri ile iletişime geçip destek almanız gerekir.


E0 Arıza Kodu – Bağlantı Sorunu

Çözüm; Kombi bağlantısının sağlam bir şekilde yapılmadığı durumlarda ortaya çıkan arızadır. Bağlantıyı yeniden yapmak gerekir. Bunun için servis ekiplerinden destek almalısınız.


EA Arıza Kodu – Isıtma Suyu Dönüş Sistemi Sensörü Arızası

Çözüm; Bu arıza durumunda sıcak suyun dönüş sensöründe arıza olabilir, bunun dışında sensör bağlantılar, sersörün bağlandığı borular yada ana kartta da arıza olabilir. Çözüm için servis ekipleri inceleme yapmalıdır.

Leave A Comment

Your email address will not be published *

Çınar Isıtma & Soğutma olarak Bursa’da Kombi, klima, beyaz eşya, su arıtma ve doğalgaz tesisat işlerinizde en hızlı ve en ekonomik çözümler ile çözüm sağlıyoruz.

İletişim Bilgilerimiz

Instagram’da takip et